Megjelent köteteim
Értékváltozások a 19. század második felében
(Illemtankönyvek elemzése;
Szociológiai Intézet, belső kiadvány, 1980)
Changes in Value in the Second
Half of the 19th Century
(An Analysis of Handbooks of Etiquette)
A határon
(esszék; Magvető-JAK, 1987)
On the Verge
(essays)
A kötet tartalomjegyzéke
-
Nyelvhasználat és önazonosítás (Az újabb
magyar irodalom egy jellemző tendenciájáról)
-
„Nyelvi
fordulat“ az irodalomban
-
A
nyelv emotív funkciója
-
Az érzelmi hatástalanítás módjai művészi szövegekben
-
Végrehajtják és elszenvedik (Déry Tibor: Képzelt riport egy amerikai
pop-fesztiválról)
-
Pluralitás és anekdotaforma (Krúdy prózapoétikája)
-
Esszé a versről és Marilyn Monroe-ról
-
Skizofrénia és nyelv (Személyiségvázlat Sylvia Plathról)
-
Közelebb egy másfajta elagadtatáshoz” (Ladik Katalin: A parázna
söprű)
-
Érték és modalitás
-
Ontológia és egzisztenciológia (A lételméletek és a létköltészet két
lehetséges típusa)
Anesztézia (versek; Móra,
Kozmosz, 1988)
Anesthesia
(poems)
Anesztézia
Történelem
Képmás
Szeretők
Szökőkút
Jeszenyina-Duncan tánca
Nem vagyok város
Szél fúj. Fújdogál
Működés közben
A szó színeváltozása,
The Word’s Color Change
(fordítók:
Zsuzsanna Ozsváth & Martha Satz)
Osiris folyóirat
Részlet az Osiris szerkesztőjének versem egyik fordítójához küldött
leveléből
Szávoszt
Katalin porcelánművész kiállításmeghívóján mottóként Jeszenyina Duncan
tánca
című versem
első három sora
magyarul,
olaszul
A fül (versek; Széphalom,
1992)
The Ears
(poems)
A fül
The
Ears
Hétköznapok
Őszinte női rosszindulattal
Baleset
Absztraktumok
Poison
A
barátnő
Kis
drágáim
Nyelvlecke; kétfelől
Divat, divatok; mindegy
Ellenfülbevaló
(versek; Magvető,
1994)
Counter-Ear-Ring
(poems)
Csupa Miss Havisham
Hölgyszonettek
Szoborasszony
Egy nő legyen
Játék
Női monológok divatja sok
Tíz lépés történelem
Tíz perc történelem
Elég, ha én tudom
(versek; Seneca, 1996)
I
am Enough to Know It
(poems)
Szöveg a fedél hátoldaláról
Leszbosz; talán
Unalmában, és kínjában a gépet kapcsolgatja
Merev arc, hajlékony csukló
Férfi, illattal
Poros kelléktárak mélyén
Nem divatból tettem
Not Because
It's Chic
Minden megnő a hirtelen támadt ürességben
Everything Arises in
the Sudden Emptiness
Ő-alakú
(lágyan)
Ő-alakú
(keményen)
Androginosz
A lelkekről: néhány ős-androgin
Mint régen
Rák
Én a magam útját járom
Fojtott intenzitással,
fojtottan
(versek; Fekete Sas, 2002)
Soffocato, con forza
(poems)
A halni kezdett
Negyvenévesen, Lolíta
Mintha szívére tett pecsét
Ahol a lélek megjelen
Ailo
és Lajla
Fordulna egy harmadikba
Őre,
örök börtöne
Megképződik, több helyén, a szónak
Tűnik a szem könnyein
Az
árnyék
Lélek, akit úgy kerestem…
Talán könnyű ruhában
Hangjátékom
Maradj még
idegen (Új
Írás, 1984, rendezte. Grunwalsky Ferenc, 1995.)
Néhány, kötetben meg
nem jelent esszém, tanulmányom
Gyakorító és mozzanatos
képzôk a mai magyar nyelvben
(Magyar Nyelv, 1978.)
A
szófajváltás
(Magyar Nyelvôr, 1984.)
Az aspektus
egy lehetséges formális definíciója és jellemzése
(Nyelvtudományi Közlemények, 1985.)
A
nyelvhelyességi szabályok jellege
(Norma – átlag – eltérés, 1986.)
Mindennapi
élet, erkölcs, mûvészet
(Literatúra, 1986/1-2.)
Végrehajtja
és elszenvedi. A hermeneutika mint a medialitás filozófiája
(Katedrális, 1993.)
Névadónak
lenni megnevezett helyett. Kertész Imrérôl
(ÉS, 1995.)
Egy lehetséges
posztmodern filozófia
(Nyelv, nyelvész, társadalom, 1996.)
RÓLAM
A versírás mint kóklerség
és öngyilkos játék.
Barna Róbert interjúja
velem (Életünk, 1991.)
NÉHÁNY Kötetben még meg
nem jelent
versem
Megérlelt halál
Berekesztő többes szám
Tükörkép
Parazita többes szám
Tükörképződés
Az Operabált megnyitom
Diszkont báj
Gonosz vénasszonyok nyara
|